Waarom Aldi Schrijft?

 

De missie van Aldi Schrijft

De missie van Aldi schrijft is dat jij je unieke zakelijke en persoonlijke verhaal in tekst met de wereld kunt delen. Of je die tekst nu digitaal of in print wilt publiceren, ik lever je maatwerk voor ieder medium. In het Nederlands en in het Engels.

 

De specialiteit van Aldi Schrijft

Klanten en relaties kennen me als all round tekstschrijver. Dat ben ik ook. Maar wanneer moet je nou specifiek en alleen bij mij zijn? Dat is wanneer je een ingewikkeld verhaal te vertellen hebt dat om uitleg vraagt. Ingewikkeld omdat het bijvoorbeeld technisch of wetenschappelijk is, of omdat verschillende processen en belangen langs en door elkaar lopen, of omdat zaken, taken en rollen gaan veranderen. Daar wil je zorgvuldig over communiceren.

 

Dan ben ik op mijn best!

 

Waarom?
1. Omdat ik informatie goed kan analyseren en structureren.
2. Omdat ik hoor en begrijp wat er tussen de regels door wordt gezegd.

Die kwaliteiten zet ik graag in om voor jou een kernachtig en begrijpelijk verhaal te schrijven.

 

Dus vertel me jouw verhaal. Ik geef je de kern terug.

 

Met veel plezier geef ik hieronder een aantal voorbeelden en links waar je werk van me kunt vinden.
Ik hoor graag wat ik voor jou kan betekenen.

 

Personeelsadvies Bolwijn

Annemiek Bolwijn heeft veel te bieden als het om personeelsadvies, re-integratie en coaching gaat. Te veel om alles te noemen op haar website. Maar waar heb je het dan wel over en wat laat je weg? Voor je eigen aanbod is die keuze vaak moeilijk te maken. Alles is belangrijk, toch? Ik heb haar webteksten opnieuw gestructureerd, keuzes gemaakt en frisse teksten geschreven. Annemiek is er blij mee.

 

Sonare, netwerk voor vrouwelijke professionals

Als lid van Sonare had ik zo mijn twijfels bij de oude webteksten. Ze paste totaal niet bij het beeld dat ik uit eigen ervaring had van dit boeiende en warme netwerk. Ik was dus blij met de vraag van het bestuur of ik nieuwe wilde schrijven. Maar al te graag. Nu komen we voor de dag zoals we zijn: ondernemend en nieuwsgierig naar elkaars kennis en ervaringen. Die delen we ruimhartig. Dat maken de nieuwe teksten én foto's zeker duidelijk.

 

Pascal Processing

Pascal Processing is een gecertificeerd tollingcentrum voor HPP (High Pressure Processing). In andere woorden Pascal Processing verlengt de houdbaarheid van koelverse, verpakte  producten met de milde conserveringstechniek pascalisatie. Ik schreef nieuwe webteksten voor hen, B2B, in het Nederlands en het Engels. Verder help ik Pascal Processing regelmatig met teksten voor bijvoorbeeld een brochure of advertenties.

 

Food Tech Brainport

Food Tech Brainport in Helmond helpt MKB en MKB+ ondernemers om geld te maken van technologie. Technologie in verwerking van plantaardige reststromen en technologie in verlenging van houdbaarheid of scheiding van grondstoffen en/of bijstromen. FTB brengt het beste van food, technologie (bijvoorbeeld uit de High Tech en Chemie sectoren) samen. FTB stelde pas een nieuwe missie en visie vast. De communicatie wordt veel meer B2B en de komende maanden volledig herzien. Als vaste partner van FTB schrijf ik alle voorkomende teksten gericht op externe communciatie. In het Nederlands en het Engels

 

Bliss4biz

Mario Bunthof van Bliss4biz is een bijzondere en daadkrachtige vrouw die CEO's en directeur-eigenaren persoonlijk begeleidt als het vuur na aan hun schenen ligt. Ze vertelde me er uitgebreid over, maar hoe verwoord je dat nou kort en krachtig? Ik ving de kern in nieuwe webteksten.

 

Zetje

Voor Michiel van Vliet van Zetje schreef ik webteksten en herschreef ik zijn boek Welk Zetje heb jij nodig? Michiel heeft een bijzondere kijk op communicatie, gedrag en persoonlijke ontwikkeling. Als hij er over schrijft wordt het vaak te ingewikkeld en heeft hij veel woorden nodig. Daarom stel ik steeds opnieuw de vraag: 'Wat bedoel je nu precies?' Ik voel goed aan wat zijn intentie is. Ik luister, vang de kern in een heldere structuur en prettig leesbare tekst. Iedere lezer die persoonlijk wil groeien kan meteen met de Zeven Zetjes van Verlangen naar Verandering aan de slag.

 

i-Design

Oprichter en eigenaar Joost Tervelde van i-Design is een gedreven ondernemer met een heldere visie. Alleen heeft hij soms heel veel woorden nodig om te vertellen wat de bewezen meerwaarde van de maatwerksoftware van i-Design is. Ik vatte de kern samen in pakkende webteksten. Ook voor deze klant schreef ik zowel de Nederlandse als de Engelse teksten.

 

Stichting Briqs

Voor Remko Zuidema van Briqs schreef ik drie jaar lang blogs in het Nederlands en het Engels. En een (e-)boek waarin Remko zijn gedachtengoed over het bouwen van een droomthuis presenteert. Het gaat om complexe materie die allemaal te maken heeft met de bouwwereld. Mijn uitdaging is om het hoge abstractieniveau van Remko's denken en doen te vertalen in taal en begrippen die voor een breed publiek begrijpelijk zijn. Dat is iedere keer een leuke uitdaging waarbij mijn academische achtergrond en analytisch vermogen heel goed van pas komen.